Практичне заняття. Чи може людина бути творцем власного життя, або як стати успішною людиною

 


Формуючи зміст поняття «успіх» учитель використовує прийом міркування:

Слово «успіх» кожна людина розуміє по-своєму, для кожного це поняття означає, щось своє. Людина дає визначення цьому поняттю виходячи зі своїх поглядів на речі і ситуації, принципів, світогляду, ставлення до себе і світу, цілеспрямованості, своїх взаємин з оточуючими, особистих якостей і т. д. Тому в першу чергу нам потрібно визначитися зі своїм образом успіху.

 

Яким ми його бачимо і уявляємо. Що конкретно означає для нас це слово, які його кордони і що ми в нього вкладаємо. Часто можна почути фразу: «успішна людина успішна у всьому», може бути, це вираз підходить і нам? Варто серйозно подумати над тим, якою ми бачимо ту саму успішну людину, про яку всі говорять. Чи відповідає наше уявлення стандартами суспільства? Досягти успішності – чи означає це володіти дорогою маркою автомобіля, одягатися в популярні бренди, мати престижну роботу або ж необхідно мати щось інше, наприклад, жити повним життям?

Формуючи в учнів позитивне ставлення до життєвих цінностей вчитель використовує прийом аналіз художнього твору, використовуючи притчу «Бути самим собою»:

Одного разу Садівник прийшов у свій сад і виявив, що всі його квіти, дерева і чагарники вмирають.

Дуб пояснив, що вмирає, бо не може бути таким високим, як Сосна … Садівник застав Сосну поваленою: вона зігнулася під вагою думки, що не могла давати виноград, як Лоза … А Лоза гинула, бо не могла квітнути, як Роза… Роза плакала, бо не була настільки сильною і могутньою, як Дуб …

Тоді він знайшов одну рослину – фрезію, квітучу й прекрасну, як ніколи …

Садівник запитав:

— Як же так? Ти ростеш посеред цього зів’ялого і похмурого саду, а в тебе такий здоровий вигляд?

Красуня відповіла:

— Я не знаю… Можливо, я завжди думала, що, саджаючи мене, ти хотів саме Фрезію… Якби ти хотів мати в саду ще один Дуб або Розу, ти б посадив їх… Тоді я сказала собі: я постараюся бути Фрезією настільки добре, наскільки зможу …

Запитання:

1.      У чому відмінність рослини в саду від фрезі?

2.      Чи мислимо ми іноді, як дуб чи сосна із притчі?

Яке рішення було б  краще для нас вважати як дерева у саду, чи як прекрасна фрезія, несхожа на інших?

Формування креативного мислення та образності уявлення вчитель забезпечує організацією диспуту, пропонуючи обговорити судження видатних діячів:

1.  Навчайтеся, поки інші сплять, працюйте, поки інші відпочивають, будьте готові, поки інші розслабляються, і мрійте, поки інші плачуться. (Вільям Артур Ворд)

2.  Відправна точка будь-якого успіху — це бажання. (Наполеон Хілл)

3.  Можливості насправді не з’являються просто так. Ви самі їх створюєте. (Кріс Гроссер)

4.  Те, що нам іноді здається суворим випробуванням, може обернутися несподіваним успіхом. ( Оскар Вайлд)

5.  Не бійтеся пожертвувати хорошим заради ще кращого. (Джон Девісон Рокфеллер)

6.  Я не знаю, що є ключем до успіху, але ключ до невдачі — це бажання всім догодити. (Вілл Косбі)

7.  Сміливість — це подолання страху й оволодіння ним, а не його відсутність. (Марк Твен)

Висловіть своє судження:

Які критерії та шляхи успішності пропонують автори думок?

Якості людини

Успішної

Неуспішної

 Шукає можливості

Шукає відмовки і перешкоди

 ?

Відкладає надію на потім

Прагне більшого

?

Впаде і знову підніметься

Боїться впасти, зробити помилку, а якщо падає, то не прагне піднятися

Самовмотивована

?

?

Боїться ризикувати

Терпляча, готова йти до своєї мети

Хоче все і відразу

Вірить в себе

Вірить словам іншим про себе

Слідує поклику великої мрії

 ?

 

Перегляд відеоролика «Як стати успішною людиною. Поради» https://www.youtube.com/watch?v=QlvTGwxQK6Q

Коментарі