Формуючи зміст поняття «успіх» учитель використовує прийом міркування:
Слово «успіх»
кожна людина розуміє по-своєму, для кожного це поняття означає, щось своє.
Людина дає визначення цьому поняттю виходячи зі своїх поглядів на речі і
ситуації, принципів, світогляду, ставлення до себе і світу, цілеспрямованості,
своїх взаємин з оточуючими, особистих якостей і т. д. Тому в першу чергу нам
потрібно визначитися зі своїм образом успіху.
Яким ми його
бачимо і уявляємо. Що конкретно означає для нас це слово, які його кордони і що
ми в нього вкладаємо. Часто можна почути фразу: «успішна людина успішна у
всьому», може бути, це вираз підходить і нам? Варто серйозно подумати над тим,
якою ми бачимо ту саму успішну людину, про яку всі говорять. Чи відповідає наше
уявлення стандартами суспільства? Досягти успішності – чи означає це володіти
дорогою маркою автомобіля, одягатися в популярні бренди, мати престижну роботу
або ж необхідно мати щось інше, наприклад, жити повним життям?
Формуючи в учнів позитивне ставлення до життєвих цінностей вчитель
використовує прийом аналіз художнього
твору, використовуючи притчу «Бути
самим собою»:
Одного разу Садівник прийшов у свій сад
і виявив, що всі його квіти, дерева і чагарники вмирають.
Дуб пояснив, що
вмирає, бо не може бути таким високим, як Сосна … Садівник застав Сосну поваленою:
вона зігнулася під вагою думки, що не могла давати виноград, як Лоза … А Лоза
гинула, бо не могла квітнути, як Роза… Роза плакала, бо не була настільки
сильною і могутньою, як Дуб …
Тоді він
знайшов одну рослину – фрезію, квітучу й прекрасну, як ніколи …
Садівник
запитав:
— Як же так? Ти
ростеш посеред цього зів’ялого і похмурого саду, а в тебе такий здоровий
вигляд?
Красуня
відповіла:
— Я не знаю…
Можливо, я завжди думала, що, саджаючи мене, ти хотів саме Фрезію… Якби ти
хотів мати в саду ще один Дуб або Розу, ти б посадив їх… Тоді я сказала собі: я
постараюся бути Фрезією настільки добре, наскільки зможу …
Запитання:
1.
У чому відмінність рослини в саду від
фрезі?
2.
Чи мислимо ми іноді, як дуб чи сосна із
притчі?
Формування креативного мислення та образності уявлення
вчитель забезпечує організацією диспуту,
пропонуючи обговорити судження видатних діячів:
1. Навчайтеся,
поки інші сплять, працюйте, поки інші відпочивають, будьте готові, поки інші
розслабляються, і мрійте, поки інші плачуться. (Вільям Артур Ворд)
2. Відправна точка будь-якого успіху —
це бажання. (Наполеон Хілл)
3. Можливості насправді не з’являються просто
так. Ви самі їх створюєте. (Кріс Гроссер)
4. Те, що нам іноді здається суворим
випробуванням, може обернутися несподіваним успіхом. ( Оскар Вайлд)
5. Не бійтеся пожертвувати хорошим
заради ще кращого. (Джон Девісон Рокфеллер)
6. Я не знаю, що є ключем до успіху, але
ключ до невдачі — це бажання всім догодити. (Вілл Косбі)
7. Сміливість — це подолання страху й
оволодіння ним, а не його відсутність. (Марк Твен)
Висловіть своє судження:
Які критерії
та шляхи успішності пропонують автори думок?
Якості людини
Успішної |
Неуспішної |
Шукає можливості |
Шукає відмовки і перешкоди |
? |
Відкладає надію на потім |
Прагне більшого |
? |
Впаде і знову підніметься |
Боїться впасти, зробити помилку, а якщо падає, то не прагне піднятися |
Самовмотивована |
? |
? |
Боїться ризикувати |
Терпляча, готова йти до своєї мети |
Хоче все і відразу |
Вірить в себе |
Вірить словам іншим про себе |
Слідує поклику великої мрії |
? |
Коментарі
Дописати коментар